جمهوری فریاد
سیاسی،فرهنگی،خبری و...
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 10:13 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
 

آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد

شاید دعای مادرت زهرا بگیرد

آقا بیا تا با ظهور چشم‌هایت

این چشم‌های ما کمی تقوا بگیرد

آقا بیا تا این شکسته کشتی ما

آرام  راه ساحل دریا بگیرد

اقا بیا تا کی دو چشم انتظارم

شب‌های جمعه تا سحر احیا بگیرد

پایین بیا خورشید پشت ابر غیبت

تا قبل از آن که کار ما بالا بگیرد

آقا خلاصه یک نفر باید بیاید

تا انتقام دست زهرا را بگیرد

"علی اکبر لطیفیان"


123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 10:12 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي

دوست دارم با تمام جان خریدار تو باشم
یا سرا پا دیده گردم محو رخسار تو باشم
دوست دارم دست لطفت برسرم باقی بماند
جان من احیاء شود دائم به پندار تو باشم
دوست دارم با کلافی نخ کنم بازار گرمی
تا میان خیل عشاقان خریدار تو باشم
دوست دارم نوکرم خوانی ومولایم تو باشی
گر چه آن شایستگی نبود که دلدار تو باشم

123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 10:10 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
باسمه تعالی اَلسَّلامُ عَلَي مُحْيِي الْمُؤمِنينَ وَ مُبيرِ الْكافِرينَ اَلسَّلامُ عَلَي الْمَهْدِيِّ الْاُمَم اَلسَّلامُ عَلَي الْقائِمِ الْمُنْتَظَر وَ الْعَدْلِ الْمُشْتَهَر اَلسَّلامُ عَلَي بَقِيَّةِ اللهِ في بِلادِهِ[1] سلام بر آن امامي كه موجب احياء مؤمنين و نابودي كافران خواهد شد. سلام بر مهدي امّت، سلام بر قائم منتظَر و عدل مورد نظر... سلام بر بقية‌الله درهرجايي، كه آن‌جا شهر خدا خواهد بود. وقتی متوجه باشیم غفلت از معرفت صحیح نسبت به حجت خدا«صلوات‌الله‌علیه» موجب در پرده‌ماندن آن حضرت و عامل ادامه‌ی سرگردانی بشر است، باید راه نجات را در رویکرد صحیح نسبت به معرفت به مقام آن حضرت و انتظار آن حضرت جستجو کرد. با این فرض که بهترین راه نجات از آسیب‌های اندیشه‌ی انتظار، درست مطرح‌کردن مبانی معرفتی مهدویت و انتظار است؛ موارد زیر به عرض عزیزان می‌رسد: 1- وجود دلایلی عقلی در اعتقادات – از جمله در اعتقاد به مهدویت – موجب می‌شود تا خرافات نتوانند جای خود را در عقاید عالیه باز کنند. ابتدا باید عقل متوجه شود عین‌الانسان به عنوان واسطه فیض بین خدا و عالم هستی در صحنه است. چون انسانیت یک حقیقت تشکیکی و دارای شدت و ضعف است و هر حقیقت تشکیکی یک وجه کامل و تمام دارد که مراتب پایین‌تر آن، همه جلوه‌ی آن هستند و لذا همین که انسانیت با شدت و ضعف در همه انسان‌ها موجود است دلیل است بر آن‌که حقیقت انسانیت دارای جنبه‌ی تامّ و تمامی است که همان انسان کامل است، و هرکس به هراندازه از انسانیت برخوردار است، انسانیت او پرتو نور آن انسان کامل است. از طرفی خداوندی که کمال مطلق و جامع جمیع کمالات است، اولین صادره از او ملائکه نیستند چون هرکدام از ملائکه مظهر اسمی از اسماء الهی‌اند. پس اولین صادره از خداوند باید انسان کاملی باشد که همه‌ی کمالات الهی را به نحو جامع داشته باشد و معنی واسطه‌ی فیض‌بودن ذات مقدس امام عصر«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» به همین معنی است و در راستای همین قاعده است که رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» فرمودند: «اَوَّلُ ما خَلَقَ اللهُ، نوري».[2] (در خصوص بحث فوق به کتاب «مبانی معرفتی مهدویت» رجوع فرمایید). 2- در راستای طرح صحیح اندیشه‌ی مهدویت جهت عبور از ظلمات دوران آخرالزمان یک «لا» نیاز است و یک «إلاّ». برای تحقق زمینه‌ی «لا» چند نکته باید مدّ نظر قرار گیرد: الف؛ نفی حاکمیت طاغوت که موجب سرکوبی استعدادهای اصیل بشریت می‌شود، استعدادهایی که باید شکوفا شود تا انسان‌ها احساس به‌ثمررسیدن بکنند. (به بحث «عصاره‌ای از فرهنگ مهدویت در ابعاد گوناگون» از کتاب «جایگاه و معنی واسطه فیض» رجوع فرمایید). ب؛ نفی فرهنگ مدرنیته که همان ظلمات آخرالزمان است در همه‌ی ابعاد تودرتویِ آن و شناخت راه عبور از آن به سوی تمدن اسلامی. (به کتاب «فرهنگ مدرنیته و توهّم» و نوشتار «شیعه و تمدن‌زایی» رجوع فرمایید). برای تحقق زمینه‌ی «إلاّ» نیز چند نکته باید مدّ نظر قرار گیرد: الف؛ اعتقاد به حاکمیت خدا از طریق امام معصوم در همه‌ی مناسبات عالم و آدم عالم هستی (به بحث «انتظارِ فرج و آثار آن» از کتاب «جایگاه و معنی واسطه فیض» رجوع فرمایید). ب؛ اعتقاد به حاکمیت خدا در زمان غیبت از طریق حاکمیت کارشناس کشف حکم خدا در قرآن و روایات تحت عنوان «ولایت فقیه». (به بحث «نظام أحسن و آخرالزمان» از کتاب «جایگاه و معنی واسطه فیض» رجوع فرمایید که در آن‌جا روشن می‌شود انقلاب اسلامی با شاخصه‌های مخصوص به خود، طلوع امیدبخشی جهت تحقق ظهور نهایی حق و راه عبور از ظلمات آخرالزمان است و این‌که غفلت از جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی موجب محرومیت از برکات انتظار واقعی است. ج؛ نظر به تحقق تمدن اسلامی که با تحقق انقلاب اسلامی شروع و با ایجاد دولت اسلامی و سپس کشور اسلامی زمینه برای تمدن اسلامی فراهم می‌شود. (به نوشتار «شیعه و تمدن‌زایی» و کتاب «دعای ندبه؛ زندگی در فردایی نورانی» رجوع شود). 3- نظر به ظهور انسان کامل و حاکمیت آن حضرت در تمام مناسبات بشری، حضور در جبهه‌ی مثبت و نورانی تاریخ است که مقابل آن ورود به جبهه‌ی ظلمانی و بی‌ثمر تاریخ می‌باشد. لذا امام صادقu مي‌فرمايند: «مَنْ ماتَ مُنْتَظِراً لِهذَاالْاَمْرِ كانَ كَمَنْ كانَ مَعَ الْقائمِ في فُسْطاطِهِ لا بَلْ كانَ بمنزِلةِ الضّارِبِ بَيْنَ يَدَيْ رسولِ‌اللهِ بِالسَّيْفِ»[3] هر كس در حالي بميرد كه منتظر اين امر باشد، موقعيتش مثل كسي است كه در كنار حضرت قائم، در خيمه آن حضرت به سر برده است، بلكه مثل مبارزي است كه در كنار رسول خداf مبارزه كرده است. (به نوشتار «برکات انتظار» و «بصیرت و انتظار فرج» رجوع فرمایید). 4- با فهم معنیِ نظام بقیة‌اللهی روشن می‌شود چرا مقصد همه‌ی انبیاء و اولیاء تحقق حاکمیت حضرت مهدی«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» است. (به نوشتار «معنی و عوامل ورود به نظام بقیة‌اللهی» رجوع فرمایید)، زیرا تا کسی «زمانِ باقی» را درک نکند نمی‌تواند بقیة‌الله را درک کند. 5- حضور در تاریخ نورانی از طریق انتظار، ظهور حضرت صاحب‌الامر، هم‌عهد و هماهنگ‌شدن با همه‌ی انبیاء و اولیاء تاریخ است و انسان‌ها عملاً از آن طریق وارد اردوگاه موحدین تاریخ می‌شوند، لذا انسان با ورود در فرهنگ انتظار، هم در کنار حضرت امام حسین«علیه‌السلام» شمشیر می‌زند و هم در کنار حضرت مهدی«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» در خیمه‌ی آن حضرت به‌سر می‌برد و معنی «اَفْضَلُ اَعْمالِ شيعَتِنَا اِنْتِظارُ الْفَرَج»[4] بهترين اعمال شيعيان ما انتظار فرج و انتظار گشايش امور به دست آن حضرت است، تحقق می‌یابد و «اِنْتظارُ الْفَرَجِ مِنَ الْفَرَج»[5] که می‌گوید نفسِ انتظارِ فرج، خودْ فرج و گشایش است، صورت عملی به‌خود می‌گیرد. پس آن‌کس که در فرهنگ انتظار به‌سر می‌برد همواره از ظلمات دوران خود آزاد است و همواره در اردوگاه موحدان تاریخ به‌سر می‌برد که یک لحظه از آرمان‌های بلند بشری غفلت نخواهد کرد. روحیه انتظار به معنی واقعی آن در دعای شریف ندبه به اوج خود می‌رسد، زیرا که در آن دعا توجه به گذشته می‌کنید اما برای حیات آینده، و انسان از آن طریق «عالَم» ‌دار می‌شود، آن‌هم «عالَم بقیة‌الله». از مردم عادی هم که بگذریم حتی نخبگان و اندیشمندان در دنیای مدرن، خود را بیرون تاریخ می‌یابند و این نقیصه فقط با ورود به عالم انتظار و مهدویت جبران می‌شود. (جهت روشن‌شدن امر فوق به کتاب «دعای ندبه؛ زندگی در فردایی نورانی» و کتاب «زیارت آل یس؛ نظر به مقصد جان هر انسان» رجوع فرمایید). -------------------------------------------------------------------------- [1] - مفاتيح‌الجنان، قسمتي از زيارت مخصوص امام زمان«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه». [2] - بحارالأنوار، ج 1، ص 97. [3] - «بحارالانوار»، ج 52، ص 146. [4] - «بحارالانوار«، ج 51، ص 156. [5] - «بحارالانوار»، ج52، ص131.123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 10:7 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
دلم دوباره ببین که شده پریشانت
عزیز فاطمه ای جان من به قربانت

برای روز ظهورت، برای آمدنت
چقدر مانده که کامل شوند یارانت؟

بگو چگونه بیایم چگونه آقا جان
به جستجوی تو و خیمه و بیابانت

به که قسم بخورم بی تو من کم آوردم
بس است این همه دوری بس است هجرانت

تو را قسم به صبوری قلب منتظران
عزیز فاطمه برگرد سوی کنعانت

عدالت علوی تو خواب این شهر است
فدای آن لبه ی ذوالفقار برانت

اگر چه لایق احسان تو نبودم من
همیشه شامل من بوده است احسانت

از این حجاب پر از ابر آسمان، آخر
ظهور می کند آن روی ماه پنهانت
123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 10:6 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي

خدا کند که بهار رسیدنش برسد

شب تولد چشمان روشنش برسد

چو گرد بر سر راهش نشسته ام شب و روز

به این امید که دستم به دامنش برسد

هزار دست پر از خواهشند و گوش به زنگ

که آن انارترین روز چیدنش برسد

چه سالها که درین دشت ، خوشه چین ماندم

که دست خالی شوقم به خرمنش برسد

بر این مشام و بر این جان چه میشود یارب!

نسیمی از چمنش بویی از تنش برسد

خدای من دل چشم انتظار من تا چند

به دور دست فلک بانگ شیونش برسد؟

چقدر بر لب این جاده منتظر ماندن؟

خدا کند که از آن دور توسنش برسد

123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 10:5 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
سلام ای ماه مهجور زمستانهای ابرآلود!
چرا دیگر نمی‌تابد سرودت از محاق رود

مگر روح اساطیر کهن باران بباراند
به روی سرزمین های اسیر حلقه‌های دود

به روی بام ها آیینه‌ها گرم تماشایند
افق های تباهی را برآ ای طلعت موعود

نفیر کوزه‌های تشنه ی اعصار می‌گوید
که عشق - این ماه سرگردان- زمانی این حوالی بود

تو را با خوشه ی پروین همیشه جستجو کردم
از آن روزی که از پردیس جاویدان شدم مطرود

دلم را این پرستوی غریب آشیان بر دوش
بهار خاطراتت خوانده تا آفاق نامحدود

الا ای ماه مهجور زمستان های ابرآلود!
تو را تا کهکشان زخم موزونی دگر بدرود
123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 10:2 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

دجله هر شب هزار و یک قصه از نیستان سامرا دارد
مثل ما که هزار و یک سال است زائر غصه‌های سردابیم

بی‌ تو یک روزِ خوش نبود و نرفت آبِ خوش از گلویمان پایین
یا سرابیم بی تو در پوچی یا که در خواب خویش مردابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

آمدی بغض کوچه‌ها وا شد، اشکها قطره قطره دریا شد
با شما هر جزیره خضراء شد، در بهارت چه سبز و شادابیم
123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 10:0 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي

این جمعه ها که ختم به مختار میشود

بدجور دل ، طالب دیدار می شود

ای منتقم بیا که به عالم نشان دهیم

شیعه عزیز است و جز او خوار می شود . . .

.

.

.

وقتی میگیم خدا کند که بیایی

شاید او می فرماید خدا کند که بخواهید . . .

.

.

.

روی تو را ز چشمه نور آفریده اند / لعل تو از شراب طهور آفریده اند

خورشید هم به روشنی طلعت تو نیست / آیینه تو را ز بلور آفریده اند

پنهان مکن جمال خود از عاشقان خویش / خورشید را برای ظهور آفریده اند . . .

.

.

.

ای آخرین توسل سبز دعای ما

آیا نمیرسد به حضورت دعای ما؟

شنبه،دوباره شنبه، دوباره سه نقطه چین…

بی تو چه زود میگذرد هفته های ما

.

.

.

منتظرم منتظرم مسافرم زود برسه

یه صبح جمعه تو دعا مهدی موعود برسه

.

.

.

ما مست علوفه ایم، مردن بهتر / بی برگ و شکوفه ایم، مردن بهتر

از غیبت طولانی تان شد معلوم / ما مردم کوفه ایم، مردن بهتر . . .

.

.

.

لحظه لحظه بوى ظهور مى آید / عطر ناب گل حضور مى آید

سبز مردى از قبیله عشق / ساده و سبز و صبور مى آید . . .

.

.

.

تو امام عصری و عصر جمعه های من این همه دلگیر!

گنهم چیست که در مرداب خویش افتاده ام گیر . . .

به یاد او همه غم ها ز سینه دور شود

دلم به رغم سیاهیش غرق نور شود

همیشه منتظرش بودم ای خدا مپسند

که بعد مردن ما جمعه ی ظهور شود . . .

.

من برای آمدنت  ای تک .

.

سوار گل دل را پر پر

قران به سر  گرفته فریاد کنان  باز نوحه سر می کنم

اشک چشمم اگر کم است برایت دلم را آب میکنم . . .

تا نقش تو هست نقش آیینه ما

بوی خوش گل نشسته در سینه ما

در دیده بهار جاودان می شکفد

با یاد تو ای امید دیرینه ما

123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 9:59 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي

با همه لحن خوش آوایی ام
در به در کوچه تنهایی ام

ای دو سه تا کوچه زما دورتر
نغمه تو از همه پرشورتر

کاش که این فاصله را کم کنی
محنت این قافله را کم کنی

کاش که همسایه ما می شدی
مایه آسایه ما می شدی

هر که به دیدار تو نائل شود
یک شبه حلال مسائل شود

دوش مرا حال خوشی دست داد
سینه مارا عطشی دست داد

نام تو بردم لبم آتش گرفت
شعله به دامان سیاوش گرفت

نام تو آرامه جان من است
نامه تو خط امان من است

ای نگهت خواستگه آفتاب
بر من ظلمت زده یک شب بتاب

پرده برانداز زچشم ترم
تا بتوانم به رخت بنگرم

ای نفست یار و مددکار ما
کی و کجا وعده دیدار ما,,,

 

123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 9:57 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
 معرفی کتب مختلف در رابطه با امام زمان عج 

  

 

اگر چه د ر چند  سال اخير،  كوششي جد ي د ر جهت خرافه زد ايي و پيراستن احاد يث جعلي د ر زمينه تد وين كتب مرتبط با زند گي ائمه و سيره معصومين آغاز شد ه ، اما هنوز راه د رازي د ر پيش است تا نقطه مطلوب و مقصد  مقصود  به د ست آيد . د ر زمينه آثاري كه به نوعي به زند گي امام زمانعج پرد اخته، نيز آثاري چند  تد وين و انتشار يافته و نيز شنيد يم كه د انشنامه يا د ائره المعارفي د ر اين زمينه از سوي گروهي محققان د ر د ست تد وين و تأليف است، اگر چه د ايره المعارف نويسي د ر ايران امروز به جهت ند اشتن شيوه نامه و روش و نيز تعجيل د ست اند ركاران، آسيبهاي فراواني د يد ه است و اميد  مي رود  كه اين د انشنامه/ د ايره المعارف به سرنوشت برخي د انشنامه هاي باري به هر جهت د چار نشود  و د ست اند ركاران آن، سخت گيري و كار علمي را وجهه همت خود  قرار د هند . با اين توضيح به سراغ برخي آثار مهم مرتبط با حضرت صاحب الزمانعج مي رويم كه د ر چند  سال گذشته نوشته و د ر رد ه هاي سني مختلف منتشر شد ه اند :

 

گروه مخاطب ابتد ايي

 

د ر اين گروه پنج كتاب معرفي شد ه است كه به زبان ساد ه و روان اطلاعاتي مفيد  و مختصر از امام د وازد هم شيعيان را د ر اختيار مخاطبان اين گروه سني قرار مي د هد :

 

صبح اميد

 

امير افشار موحد ،  عباس صابريان. تهران: مهام - 12 ص -350 تومان. - رحلي - چاپ اول، 1380 ش.

 

كتاب د انستني هايي است د رباره امام زمانعج كه د ر قالب سرگرمي و رنگ آميزي عرضه شد ه و مناسب سن كود كاني است كه هنوز سواد  خواند ن نمي د انند .

 

آغاز راه

 

د كتر احمد  قند ي - تهران: د يار. - 16 ص. - رقعي شميز. - 120 تومان. - چاپ د وم، 1380 ش.

 

اين كتاب از سري كتابهاي «چگونه با امام زمانعج ارتباط برقرار كنيم» است. نگارند ه د ر اين كتاب از خاطرات شيرين شركت د ر جشن ميلاد  امام زمانعج ياد  مي  كند  و شركت د اد ن كود كان را د ر امور جشن يكي از راههاي ارتباط آنان با حضرت برمي شمرد .

 

شميم بهاران

 

محمد  هاد ي نهاوند يان، تصويرگر: حكيمه رافق وند . - تهران: آفاق. - 31 ص. - خشتي. - 570 تومان. - چاپ اول، 1377 ش.

 

د ر اين كتاب تبليغي مسأله انتظار و وظايف منتظر د ر قالب د استان بيان شد ه و د ر بخشي از آن آمد ه است: «آد م وقتي منتظر است، هيچ آرزويي ند ارد  مگر اين كه انتظار زود تر تمام شود  آخر انتظار هم تلخ است و هم شيرين، تلخ است چون تحمل صبر و د وري از چيزي را كه د وستش د اري تلخ است؛ شيرين است چون ياد  د يد ار و آمد ن عزيزي كه همه آرزوهاي خوب را به همراه مي آورد  شيرين است

 

خروس غمگين قصه ما

 

مهد ي رحيمي، نقاشي سالار سالكي. - تهران: بنياد  بعثت. - 30 ص - . خشتي. - 200 تومان. - ج چهارم، 1376 ش.

 

پي جويي از غيبت خورشيد  عالم تاب د ر پس ابرها و زمينه سازي براي ظهور آن د ر قالب د استاني د ل انگيز موضوع اين اثر د استاني است.

 

خورشيد  نيمه شب

 

سيد مهد ي شجاعي؛ تصويرگر: امين قاضي  زاد ه. - تهران: ريحان. - 23 ص. - خشتي. - 350 تومان. - چاپ پنجم، 1380 ش.

 

كتاب حاضر بازآفريد ه د استان تشرف علامه حلي به حضور امام زمانعج است كه د ر اين تشرف حضرتش كتاب مورد  نياز علامه حلي را نسخه برد اري فرمود  تا او بتواند  به ياوه هاي د شمنان د رباره آئين تشيع پاسخ د هد . نويسند ه اين كتاب از جمله چهره هاي شناخته شد ه اد بيات د استاني، به خصوص اد بيات د استاني مرتبط با موضوعات مذهبي است و پيش از اين نيز د ر آثاري، توان قلمي خويش را د ر پرد اخت و د راماتيزه كرد ن حكايات و روايتهاي ساد ه از ائمه معصومين بازنماياند ه بود


123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 9:56 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 9:51 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 9:30 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
چگونه ممكن است مردم دنیا تسلیم یك جمعیت اندك شوند و از عادات و اخلاق و برنامه‌ها و سنن خود دست بردارند؟
طبق روایات وقتی حضرت صاحب الامر علیه‌السلام ظاهر می‌شوند، نخست سیصد و سیزده نفر از خواص اصحاب آن حضرت در مكه حاضر می‌گردند و وقتی عده اصحاب و اجتماع كنندگان به ده هزار نفر رسید از مكه خارج می‌شوند.

غلبه آن حضرت و حكومت جهانی اسلام، ممكن است بطور معجزه انجام یابد و ممكن است با فراهم شدن اسباب ظاهری باشد و ممكن است به هر دو نوع واقع شود، چنانكه پیشرفت و غلبه پیغمبر اكرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به هر دو نوع بود.

* اما بصورت معجزه، محتاج به توضیح نیست كه حصول چنین پیروزی برای آن حضرت، به خواست خداوند، امری است ممكن و با بشارتهای حتمی كه در قرآن مجید داده شده حاصل خواهد شد و خداوند به مصداق آیه:
«كم من فئة قلیلة غلبت فئة كثیرة باذن الله ؛ چه بسیارند گروه اندكی كه به اذن خداوند، بر گروه بسیاری چیرگی می‌یابند» (بقره/259)

آن حضرت، اصحابش و عموم بندگان شایسته خدا را بر همه غالب و حاكم و وارث و مالك ارض قرار می‌دهد.

* و از لحاظ اسباب ظاهری هم حصول چنین پیروزی و تشكیل آن حكومت الهی عملی خواهد بود; زیرا آن حضرت در موقعی ظهور می‌كند كه اوضاع و احوال اجتماعی و اخلاقی و سیاسی كاملاً مساعد باشد.

در آن موقع همه ملتها از زندگی معنوی و اخلاقی محروم، و دشمنی و كینه و ظلم و تجاوز، همه را نسبت به یكدیگر بدبین و از هم جدا ساخته و از اینكه كسی بتواند بدون مدد غیبی جامعه را رهبری كند، همه مأیوس می‌گردند و همه از وضع خود ناراضی، و از مكتبهای مختلف كه عرضه می‌شود ناامید بوده و منتظر تغییر و عوض شدن اوضاع می‌باشند.

در یك چنین موقعیتی، حضرت مهدی علیه‌السلام و اصحابش، با نیروی ایمان و اخلاق حسنه و با نجات بخش‌ترین برنامه‌های عمرانی و اقتصادی و عدالت اجتماعی، قدم به میدان می‌گذارند و آن نهضت الهی و دعوت روحانی را شروع می‌كنند و مردم را بسوی خدا و زندگی برابری و برادری، عدل و امنیت، صفا و وفا، راستی و درستی و نظم صحیح، می‌خوانند و خود و اصحابش، نمونه همه فضایل بشری می‌باشند و با نیروی ایمان و استقامت و پشتكار و همتی كه مخصوص مؤمنان ثابت قدم است، هدف و مقصد خود را تعقیب می‌نمایند. معلوم است این جمعیت با آن برنامه‌ها و وضع كار، در آن دنیای پرآشوب و غرق در طوفان گرفتاریها و فشارها، دلها را به خود متوجه نموده و فاتح و پیروز و موفق می‌شوند و هیچ نیروئی نمی‌تواند در برابر آنها مقاومت كند.

و شاهد این حقیقت، همان ظهور رسول اكرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و پیشرفت سریع دین اسلام است، كه یكی از علل ظاهری آن پیروزیهای پی در پی و درهم شكسته شدن ارتش‌های انبوه دولت شاهنشاهی ایران و امپراطوری روم، فساد اوضاع اجتماعی و اداری ایران و روم بود كه مردم این كشورهای پهناور را برای قبول یك دعوت صحیح و حكومتی متكی به مبانی عدالت و مساوات آماده كرده بود. چرا راه دور برویم؛ مگر امام خمینی چه كرد؟! او نیز احیاگر دین خدا در عصر دین ستیزی و دین گریزی بود123
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 9:11 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
رادان: نمی‌گذاریم دخترانمان کالا شوند آقای رادان می‌گوید افراد "بدحجاب" به همراه "اراذل و اوباش" موجب ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند به گزارش رسانه‌های ایران احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران، گفته است که نیروی انتظامی در مورد برخورد با "بدحجابی و مانکنیزم" جدی است و این نیرو در این زمینه "با به جان خریدن ناملایمات به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌‎کند." آقای رادان، که در مصاحبه‌ای تلویزیونی حاضر شده بود، با انتقاد از سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های حکومتی در ایران گفته است که "۲۶ دستگاه متولی در این امر مشخص شده است" ولی برخی از آنها "متاسفانه نه تنها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، بلکه به جرگه منتقدان نیز پیوسته‌اند." مطالب مرتبطگشت ارشاد، مایه امنیت یا ناامنی؟طرح برخورد پلیس با 'بدحجابی' در تهران آغاز شدموضوعات مرتبطجامعه ایرانآقای رادان گفت: "طرح امنیت اخلاقی بهار، تابستان، پاییز و زمستان نمی‌شناسد، البته ممکن است در تابستان شدت یابد". امنیت اخلاقی طرحی است که پلیس ایران طی آن به کنترل پوشش افراد، اماکن عمومی نظیر مغازه‌ها و جمع‌آوری ماهواره‌ها می‌پردازد. در چند سال اخیر با آغاز فصل گرما پوشش زنان و دختران به مساله‌ای خبرساز بدل شده است. پلیس ایران تحت عنوان "حفظ ارزش‌های اسلامی" به برخورد با زنانی که "بدحجاب" می‌خواند می‌پردازد. اما منتقدان ایجاد محدودیت پوشش را خلاف حقوق شهروندی می‌دانند. "با حضور دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد که اگر دختر نباشد نمی‌شود؟" احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران آقای رادان گفته است که افراد "بدحجاب" در کنار "اراذل و اوباش" باعث ایجاد ناامنی در اماکن عمومی می‌شوند و به این ترتیب برخی خانواده‌ها از پارک‌ها، سینماها و پاساژها استفاده نمی‌کنند. او می‌گوید این در حالی است که همه باید حق استفاده از اماکن عمومی را داشته باشند. به گفته وی "بدپوششی در استان‌هایی همچون تهران، اصفهان و شیراز عمومیت دارد." احمدرضا رادان همچنین به انتقاد از پخش فوتبال در سینماها پرداخته و گفته است پس از این که نیروی انتظامی حضور زنان را در سینماهای پخش‌کننده فوتبال ممنوع کرده، "سینماداران تماس گرفتند که دختر نباشد فایده‌ای ندارد." آقای رادان گفته "جای سوال دارد که با حضور دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد که اگر دختر نباشد نمی‌شود." او افزوده "در برخی مطبوعات و جراید تبلیغ می‌شود که دختری با روابط عمومی و اندام مناسب نیازمندیم." آقای رادان این پدیده را "کالا شدن دختران" و "فاجعه" توصیف کرده است. جانشین فرمانده پلیس ایران گفته است اقدامات پلیس با "حمایت مردم" انجام می‌شود. 123
دو شنبه 3 / 4برچسب:, :: 10:52 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
123
دو شنبه 3 / 4برچسب:, :: 10:52 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
123
دو شنبه 3 / 4برچسب:, :: 10:47 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
123
دو شنبه 3 / 4برچسب:, :: 10:46 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي

امشب بهشت و گلشن رضوان مزین است ، امشب رواق منزل جانان مزین است.

امشب عرش وزمین برای جشن ، غرق زیور و جبرئیل درآسمان و زمین در حال صعود و نزول.

درهای آسمانی گشاده و بر بام عرش، پرچم رحمت در اهتراز.

ملائک کمر به خدمت بسته و در حال آمد ورفت.

شب است و زمین نور باران، گویا خورشید هم منتظر است.

چشم بود و افق بی انتهای آسمان ، گوش بود و نغمه بی پایان ملکوت .

خدایا ارض و سماء را چه شده که اینگونه در هیجانند ؟

بیا دل را به گلستان مدینه ، خانه فاطمه ببریم .

اینجا چه خبر است که همه اهل بیت جمع اند و منتظر؟

احمد و علی (علیهما السلام ) را بنگر که چگونه چشم به فاطمه دوخته اند.

آه گوش کن صدای دلنواز نوزادی را نمی شنوی ؟

آری انتظار به پایان رسید و دومین فرزند علی و فاطمه ( علیهما السلام )، نور چشم پیامبر به دنیا آمد ، ملائک را ببین که با آب کوثر شستشویش می دهند .

 آنطرف را بنگر حوران رضوان ، حریر بهشتی آورده اند تا فرزند فاطمه را با آن بپوشانند.

به راستی کدام دل است که از لبخند چشمان نازنین و نگاه عرشی آن نوزاد ، به تلاطم در نیاید ؟!

نبی کودک را به دامان گرفته ، از عرش ندا می رسد که نامش را" حسین " بگذار. او را به سینه می چسباند ومی بوید.

شادی و شعف خانه علی (ع) را پر نموده، ملائک ندا می دهند:

به به ازاین شکوفه باغ محمدی       به به ازاین چراغ فروزان احمدی

123
دو شنبه 3 / 4برچسب:, :: 10:25 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
123
دو شنبه 3 / 4برچسب:, :: 10:7 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
123
درباره وبلاگ

فریادهای که درطول قرنها تحول عظیمی را بوجودآورده،صدای که پژواک آن ملتهارا به حرکت واداشته وملت مرده ای را زنده کرده ودرصحنه حیات سیاسی ،اجتماعی،فرهنگی و... مردم را یاری رسانده که اینک این صداهاباید ازحنجره تکنالوژی عصری برآید تاکه روزی جهان مرده بیجان را شاید متحول کند این وبلاگ فریادی است که درد های معنوی ومادی مردمی را حکایت کننده است،شماهم باماهم صداشویدتاببینیم که چه خواهدشد بااحترام:علی دانشگاه کابل
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سايت متعلق به دانشجويان ومردم ولسوالي پنجاب ولايت باميان و آدرس alizaferyosufi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 134
بازدید کل : 47281
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


در رفاقت رسم ماجاندادن است هرقدم صدقدم پس دادن است هرکه برماتب کند جان می دهیم نازاورا هرکه باشد می خریم